Jau kelintus metus Vilniaus miesto Abraomo Kulviečio klasikinėje gimnazijoje vyksta II–IV gimnazijos klasių Inovacijų stovykla.
Ši stovykla – tai vienos dienos renginys, per kurį mokiniai pradeda kurti savo verslo planus, vėliai – mokinių mokomąsias bendroves pagal Lietuvos Junior Achievement programas. Kūrybingumui tampant vis svarbesniu ekonominio bei socialinio augimo veiksniu, svarbu šią asmeninę savybę ugdyti ir formaliojo ugdymo, ir neformaliojo švietimo procese. Didžiąja dalimi atvejų kūrybingumas reikalingas problemų sprendimui, taigi šios kompetencijos lavinimas nuo mokyklinio amžiaus įgalina ugdyti kūrybingą ir inovatyvią ateities visuomenę. Kūrybingumo, inovatyvumo, verslumo ugdymo tiesioginė pasekmė – suuriama daugiau darbo vietų, plėtojama savisamda.
Labiausiai vertinama ir plačiai mokyklose vykdoma verslumo dvasią skatinanti „Lietuvos Junior Achievement“ mokomųjų mokinių bendrovių (MMB) programa, kuri gyvuoja nuo 1993 metų. MMB yra viena iš labiausiai Europos komisijos rekomenduojamų mokymo formų verslumui ugdyti. Dalyvaudami mokomųjų mokinių bendrovių programoje mokiniai įgyja praktinių verslo organizavimo žinių. Tarptautinė buvusių mokinių bendrovių dalyvių apklausa parodo, kad dalyvavusieji šioje programoje du kartus dažniau kuria savo verslą.
Inovacijų stovyklos tikslas – ugdyti jaunų žmonių verslumą, kūrybiškumą, inovatyvumą, gebėjimą prisiimti riziką, planuoti karjerą, be to, suteikti jiems galimybę susipažinti ir dar mokykloje vykdyti tikrą verslą, paskatinti inovatyvių idėjų plėtojimą ir įgyvendinimą. Siekiama, kad švietimas būtų labiau susietas su praktine veikla, taikant praktinius verslumo patirties mokymo modelius ir remiantis tikrų verslininkų patirtimi, nes pripažįstama, kad mokomosios mokinių bendrovės skatina kurti nuosavus verslus pabaigus mokslus.
Stovyklos metu vyksta gimnazijos geriausios mokomosios mokinių bendrovės konkursas. Mokinių bendrovės savo verslo idėją ir jos įgyvendinimo būdus bei priemones pristato komisijai, sudarytai iš verslo ir švietimo atstovų.
Mokiniams dalyvavimas tokio tipo renginiuose teikią papildoma motyvaciją, reikalauja peržvelgti ir susisteminti įgytas žinias, mokytis komunikuoti. Tai taip pat ir apsikeitimo gerosiomis praktikomis ir pavyzdžais galimybė, praktiškai įtvirtinanti mokinių verslumo įgūdžius.
Vigilija Kelerienė, ekonomikos mokytoja metodininkė
-
Šeštokai pasinėrė į Mikalojaus Konstantino Čiurlionio kūryb...
- Paskelbta: 2025-10-13
- Kategorija: Renginiai
